lunes, 16 de noviembre de 2015

Comunicación oral. Recibir chamadas

Unha parte das comunicacións telefónicas empresariais é interna (entre departamentos ou persoas que pertencen á mesma organización. levan a cabo a través de móbil se as persoas que interveñen non están de forma permanente nas instalacións, ou ben a través do sistemas interno de conexión por liñas fixas internas.
Outra parte moi importante das comunicacións telefónicas prodúcese co exterior, con persoas alleas á empresa: clientes, provedores, entidades bancarias, etc. As persoas que participan nesas comunicacións, tanto na central como nos despachos, ten que atender a quen está alén da liña e manter en todo momento un trato exquisito.

Ademais do ton de voz, a correcta pronuncia, o emprego do léxico adecuado, a actitude cordial, respectuosa e positiva, etc., ao atender chamadas de traballo terase en conta o seguinte:
  • Identificarse ao descolgar o teléfono por unha chamada externa; dar o nome da empresa ao que se representa.
  • Pescudar quen é o destinatario final da chamada, é dicir, o departamento ou persoa a quen vai dirixida. Convén facer preguntas do tipo:
  • Con quen desexa falar, por favor...?
  • Por favor, por quen pregunta...?
  • Solicitar á persoa que chama que se identifique, que nos diga o seu nome ou o da súa empresa; isto conséguese preguntando:
  • De parte de quen?
  • Por favor, Podería dicirme o seu nome?
  • Tomar nota se é necesario. Para os casos de ausencia do destinatario, ou ben cando a persoa a quen  vai dirixida a chamada non pode atendela, existen distintos modelos de notas telefónicas. 
  • Debemos procurar que a persoa que chamou senta atendida; debe quedarlle claro que a súa mensaxe vai ser transmitido. Isto conséguese cando lle damos respostas do tipo:
  • Tomo nota do que me indica...
  • Non se preocupe; dareille a súa mensaxe...
  • Avisarémoslle en breve...
  • Recibirá as nosas noticias...
  • Utilizar a técnica do deletreo cando esteamos a tomar nota e algunha palabra non se entenda ben.
  • Ser concisos. Non hai que andarse polas ramas nin enrolarse en detalles sen importancia, pois estaremos a desperdiciar o noso tempo e o do noso interlocutor.
  • Transmitir mensaxes claras. En especial cando marcamos un teléfono e atopámonos con que alén da liña hai conectado un contestador automático, deixaremos unha mensaxe con todos os datos posibles para que nos poida identificar, así como unha breve reseña sobre o asunto da chamada.
Responde a esta entrada comentado o que para tí son os 5 aspectos básicos no protocolo de recepción de chamadas.

Continuamos coas regras que debemos seguir para atender correctamente as chamadas telefónicas:

A forma de contestar á chamada é:
  • Saúdo.
  • Identificación da empresa ou compañía (tamén se pode dicir primeiro o nome da empresa e logo saudar).
  • Identificación persoal.
  • Ofrecer axuda.
  • Non hai que esquecer que ata as 12:00-13:00 dise bos días; de 12:00-13:00 a 20:00, boas tardes; e a partir das 20:00, boas noites.
  • Tamén se pode contestar co nome da empresa seguido de “Dígame ou Diga” (para contestar de forma máis rápida). Pero nunca se debe contestar con “Si”, ou dicindo o noso número de teléfono.
  • Identificar o interlocutor: o interlocutor debería identificarse, se non o fai, podemos preguntarlle: “Pódeme dicir o seu nome e de onde nos chama, por favor”, e anotaremos o seu nome. Nunca diremos: “de parte de quen”.
  • Identificar o motivo da chamada.

Comenta agora esta entrada cun exemplo dunha posible forma de constestar a unha chamada telefónica no entorno laboral.

Continuamos coas regras que debemos seguir para atender correctamente as chamadas telefónicas:
  • Se durante a conversa non entendemos un nome ou calquera outra cousa, podemos pedir que nolo repitan e mesmo que nolo deletreen. A forma de pedilo será: “síntoo, pero non o oio ben, pode repetirmo, por favor?”.
  • Se é un mesmo quen debe continuar atendendo ao cliente, manteremos a conversa sen máis.
  • Se a chamada debe transferirse a outra persoa:
    • Tentar pescudar se a persoa que chama é coñecida para a empresa ou non; se é cliente, provedor…; pescudar coa persoa que quere falar e quen é a persoa máis idónea para atender a súa chamada.
    • Informar a persoa que chamou da persoa á que lle imos a pasar a chamada (nome, departamento…).
    • Transferir a chamada, indicando á parte á que lla transferimos quen chama e que desexa.
    • Asegurarse de que a chamada é atendida. Noutro caso recuperala, pedir perdón e ofrecer alternativas.
    • Se tes que pasar unha chamada e a liña está ocupada, dillo ao teu interlocutor e, se desexa esperar, cada 30 segundos dille: “síntoo, a liña segue ocupada”. Cando a liña quede libre dille: “pásoo e grazas por esperar”.
    • Se nós recibimos unha chamada transferida: debemos identificarnos e verificar brevemente a información que recibimos da persoa que nos pasou a chamada.
  • Se debemos tomar unha mensaxe: diriamos, por exemplo: “o sr. García está a falar pola outra liña, quere deixar algunha mensaxe?” E, ademais, debemos:
    • Escribir con claridade.
    • Nome completo de quen chama, cargo e empresa.
    • Data e hora da chamada.
    • Número de teléfono e extensión.
    • Horas en que pode ser localizado.
    • Mensaxe.


    Para finalizar, as últimas regras que debemos seguir para atender correctamente as chamadas telefónicas son as seguintes:

    • Se nos vemos na obriga de pedirlle á persoa que chamou que agarde na liña, fariámolo da seguinte forma:
      • Nunca tapariamos o auricular, xa que se nos pode escoitar. Premeriamos a tecla de chamada en espera .
      • Debemos pedir consentimento para facer esperar, farémolo con ton amable e coa frase “por favor” e debemos indicar o motivo polo cal imos poñelo en espera.
      • Nunca debemos facelo esperar moito tempo, nese caso o correcto é dicirlle que volva chamar ou que nós lle devolveremos a chamada.
      • Hai que ir retornando a chamada cada 30 segundos, para comprobar que a outra parte segue ao teléfono.
      • Ao retomar a chamada despois de deixala en espera debemos escusarnos dicindo: “sinto facelo esperar”.
    • A forma correcta de despedirse ante unha chamada telefónica:
      • Hai que agradecer a chamada, por exemplo: “grazas por chamar”.
      • Confirmar o teléfono por se necesitamos volver poñernos en contacto.
      • Debemos esperar a que a persoa que chamou sexa a que colgue.
    • Se se reciben chamadas indeseadas ou obscenas o mellor é ignoralas e non enfadarnos.

4 comentarios:

  1. Buenos días, IES García Barbón, le atiende Lidia Maia,dígame.

    ResponderEliminar
  2. Hola, Coches Prez le atiende Pablo Salgado digame

    ResponderEliminar
  3. Ola, bos días. Está sendo atendida por Lorena Rodríguez, dígame en que puedo ayudarle.

    ResponderEliminar
  4. Ola, bos días. Está sendo atendida por Lorena Rodríguez, dígame en que puedo ayudarle.

    ResponderEliminar