martes, 17 de noviembre de 2015

Comunicación oral. Recepción de visitas

A recepción de visitas nunha organización é unha das tarefas máis comúns no mundo empresarial. É  unha tarefa sumamente importante, xa que a imaxe que lles demos aos nosos visitantes será a imaxe que leven da nosa empresa. Por iso, debemos saber recibir da forma máis adecuada posible, seguindo as normas de protocolo.

Na recepción dunha visita, podemos distinguir varias fases:

  1. Identificación: da persoa que recibe, do visitante e da persoa ou persoas ás que vén visitar, así como o motivo da visita. Temos que lembrar que unha norma de protocolo moi importante é que sempre nos debemos levantar da nosa cadeira para saudar e recibir á visita.
  2. Acollida: non debemos deixar a visita de pé ata que a reciban, debemos levala a unha sala de espera e facer o posible para que estea cómoda. Farémola convidándoa a sentar, preguntándolle se necesita algo e poñéndonos á súa disposición.
    A zona onde a levemos para esperar debe ser cómoda e estar ben acondicionada, podémoslle deixar algo de lectura (xornais, revistas especializadas…). Se vai estar certo tempo esperando podémoslle ofrecer unha bebida.
    Hai que intentar que o tempo de espera non supere os 10 ou 15 minutos, xa que máis tempo considérase como unha falta de respecto. Se pensamos que se vai a tardar máis debemos pedirlle desculpas e propoñerlle que volva outro día (a visita pode aceptar ou non).
  3. Xestión: como xa diciamos anteriormente, a persoa que atende a visita debe intentar que o visitante se sinta cómodo. Para iso debe:
    1. Presentarse, saudar, ofrecerlle asento…
    2. Informala en todo momento da situación: o tempo estimado que vai tardar a persoa que o vai a atender, que está a facer para non poder atendela…
    3. Debemos tratala con respecto e cortesía.
  4. Despedida: é o último momento da atención que ofreceremos á visita. Esta fase, non por ser a última é menos importante, e debemos seguir actuando con cortesía. Para iso sempre debemos agradecer a visita e facerlle sentir que non nos molestou. Debemos despedirnos e acompañar a visita ata a porta ou ata o ascensor.

Analiza agora a seguinte imaxe e comenta esta entrada facendo un resumo de 5 aspectos a ter en conta na recepción de visitas.