jueves, 5 de noviembre de 2015

Asertividade

Pódese definir a asertividade como a habilidade de expresar os nosos desexos dunha maneira amable, franca, directa... coa finalidade de  comunicar as nosas ideas e sentimentos ou defender os nosos intereses sen ferir ou prexudicar a outra parte.
Podemos situar a asertividade nunha posición intermedia entre a agresividade e a pasividade.

Mira o seguinte vídeo sobre o que é a asertividade. Que che parece?

No seguinte enlace podes facer un test para analizar se es unha persoa asertiva ou non. Faino e comenta nesta entrada o que che pareceu.

Vexamos agora un exemplo dunha posible ou non conduta asertiva, agresiva ou pasiva. Estás nun restaurante ceando e cando o camareiro che trae o que pediche daste conta que a copa está sucia con marcas de pintura de beizos doutra persoa. Ti podrías

  1. Non decir nada e usar a copa sucia a disgusto.
  2. Armar un escándalo no local e dicirlle o camareiro que nunca volverás.
  3. Chamar o camareiro e dicirlle que por favor cambie a copa.
Coa seguinte imaxe podes ver os tres puntos principais relacionados coa asertividade.

 
Estilo pasivo    Estilo asertivo   Estilo agresivo

5 comentarios:

  1. Eu por a miña parte collería e chamarei o camareiro e de maneira axeitada diríalle que se fai o favor de cambiarme a copa porque está sucia.
    tamén lle diría que porfavor non volvese ocurri e que tivera máis coidado a próxima vez.
    Expresaríame amablemente e con coidado a hora de expresarme

    ResponderEliminar
  2. Las personas, todas debemos tratarnos con respeto y educación. Para comunicarnos, usamos muchos métodos y formas, por eso, cuanto más educado y mejor trates a las personas con las que habitualmente te relacionas, serás mejor tú y los demás también te tratarán de otra manera.
    Por mi parte, llamaría al camarero y le pediría de buenas maneras si me podría cambiar la copa.

    ResponderEliminar
  3. O vídeo gustoume porque explica moi ben o significado de asertividade.
    No test as preguntas son bastante acertadas, ainda que me saiu que non tiña moita asertividade.
    E no exemplo, eu desde o meu punto de vista, sería asertiva e chamaría o camareiro discretamente e educadamente, para que porfavor me cambiase a copa sucia e me dese unha nova.

    ResponderEliminar
  4. En el test me salio que soy una persona asertiva y en el ejemplo del camarero, lo llamaría para pedirle que me cambiara la copa siempre en buenas formas porque pudo no darse cuenta.

    ResponderEliminar
  5. Yo llamaría discretamente e educadamente al camarero y lo pediría que la cambie.

    ResponderEliminar